söndag 10 november 2013

När jag hör din röst

När jag hör din röst är den andra delen i serien om Bella och Edward. Boken är skriven av författarinnan Stephanie Meyer.

Boken handlar om Bella och Edward som har varit ihop i ett halvår. Plötsligt bestämmer sig Edwards familj för att flytta. Edward tror att det är tryggare för Bella eftersom han är en vampyr som törstar efter hennes blod. Men allt blir bara ännu värre. Bella plågas varje dag av sin saknad efter Edward. Hon upptäcker att hon kan höra Edwards röst när hon gör farliga och utmanande saker. Till sist kastar hon sig ut från en klippa ner i det hemska vattnet. Hur kommer det att bli med Edward som älskar henne mer än sitt liv? Kommer de att mötas igen eller kommer de att dö tillsammans?

Jag tycker att boken är helt fantastisk och underbar. Berättelsen är så fängslande att man ej vill släppa boken. Sorg, kärlek, vänskap och hopp är vad denna boken handlar om. Jag tycker att den passar bäst för de som är 12+. Jag gillade boken så mycket att jag ger den fem stjärnor av fem möjliga. Och jag lovar att du kommer att ÄLSKA! boken. Det bästa av allt är att det finns fyra delar i serien!

/Mariam K. 6ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar